Klik2 ler

Monday, 15 August 2011

Jom layan pantun raya neger2..:-)


Kelantan
Make Ikke Cicoh Budu
Jange lupo tamboh satar
Kelik Rayo Taksir Laju
Nanti Rayo Dale Sepita

Terengganu
Makang ubi Jamang Jepong
Makang Kepok Cicah Cuke
Bulang Pose Mung Bengong
Bulang raye Mung Suke

Pahang
Sepadan Pahang Ada Kasino
Nasi Dagang Ikan Patin
Jange Mu Masam Muko
Raya Makan Rendang Sardin
Johor
Cegitu Cengini awak suke
Awak suke kite tak suke
Esok luse hari raye
Sama-sama bersuka rie

Melaka
Hawau kau berak merate
Kaki bengkak Ulau Patok
Kalu Balik Naik Kereta
Jangan Pandu Kalau Ngantok

N. Sembilan
Masak Lomak Cili Api
Campo Dongan Daun Turi
Hari Rayo Kolumpo Sopi
Tinggal Penyamun dongan Pencuri

Selangor/KL
Wa cakap lu wa tak tau
Tapi wa tipu sama lu
Raya lu jangan buat tak tau
Angpau ada bagi wa dulu

Perak
Gulai Tempoyak Ikan Mayong
Deghoyan busok tebok tupei
Pandu Hemat Ingat Kampong
Asal teman selamat sampei

Kedah
Aloq Staq terketaq-ketaq
Lapaq perut makan pau
Macam mana tak ketaq2
Kena paksa bagi Angpau

Penang
Nasi Kandaq Kedai mamak
Anak mami jual pasemboq
Lepas raya usah dok triak
Kalu ceti mai ikut dapoq

Perlis
Padang besaq kecik aja
Tempat siam lalu lalang
Hari raya kita berbelanje
Jangan sampai menambah utang


Tak Kuasa hati BerGetar..
MendaPati Diri DiamBang KemenanGan..
TerUntai Seutas SenYuM DalaM jiwa..
MenYamBut dataNgnya Hari nan Fitri..
DenGan SegaLa KereNdahaN hati..
Izinkan ku Mohonkan Maaf..
ATas SegaLa KhiLaf yg TerjadI..
"Selamat Hari Raya Maaf Zahir Dan Batin


Bakar LEMang sambil bdiri,
UNtuk juadah AIDIL FItri,
NAk antar KAD RAYA Posmen dah cuti,
SMS aje pnggganti diri.
Maaf Dzahir dan Batin,
Maaf Dpinta jika ada keterlanjuran kata BICARA

Ramadhan bakal beransur pergi,
Syawal menjelma di aidilfitri,
Seikhlas hati menyusun jari,
memohon dimaaf kekhilafan diri,

Saturday, 30 July 2011

Salam Ramadan...

‎'''''' 人
( ___)
. ┃口┃
. ┃口┃
. ┃口┃     ★
. ┃口┃     ''''人
. ┃口┃   '''''(_____)     .人    
. ┃口┃  '''(__________)   '(____)   人
. ┃口┃____╭━━━━━╮_____'|_口|______​三
. ┃╭╮╭╮╭╮╭╮╭╮╭╮╭╮ |三||╭╮╭╮ ||
. ┃┃┃┃┃┃┃┃┃┃┃┃┃┃┃ |三||┃┃┃┃ ||
. ┃┃┃┃┃┃┃┃┃┃┃┃┃┃┃ |三||┃┃┃┃ ||
. ┃┃┃┃┃┃┃┃┃┃┃┃┃┃┃ |三||┃┃┃┃ ||
━━━(MARHABAN YAA RAMADHAN )━━━━SALAM RAMADAN SEMUA..........

Selamat Menyambut Ramadan Al - Mubarak......

Esok dah start puasa...malam ni dah solat terawih....^_^
jgn lupa niat puasa malam ni...ingat lg ke niat puasa ramadan 
cmne?huhuhu


jgn xpuasa ye...:-)

Wednesday, 27 July 2011

Assalamualaikum..

Sedar x sedar kite dah nak berjumpa balik dgn bulan yg penuh 

makna dan nikmat...iaitu bulan Ramadhan Al-Mubarak...tinggal 

lg 4 hari utk kite berjumpa dgn bulan yg mengandungi seribu nikmat

 itu...aku harap..tahun ni aku dpt jalani ramadan ini dgn baik..

jauhilah diriku daripada perbuatan2 keji..jauhlah aku dari godaan 

syaitan dan iblis di bulan puasa nanti..aku harap aku dpt malam

 lailatul qadar..iaitu malam seribu bulan...aku pohon padaMU 

Ya Allah...Amin...perghhh..excited betol la nak puasa..xsabar2..

harap2 aku masih ada peluang utk berpuasa pada tahun ni 

Ya Allah....kt member2..jgn ponteng puasa ye...hehe...

pergi beli kasut brand clark
kt butik clark dlm pasaraya
jgn nak ponteng puasa plak
kan xpasal2 xleh raya..

^-^

Sunday, 26 June 2011

Budak Punk dgn Jamnya.

Seorang budak punk mengajak kawannya datang ke rumah barunya. Dengan bangga dia menunjukkan ruang-ruang bilik dan hiasan rumahnya itu. Mereka berhenti di sebuah gong tembaga yang besar dan kelihatan menarik dan antik.
Kawannya bertanya, “apa benda ni? Kau budak punk pun boleh minat dengan dikir barat ke?”
“Menarik kan?” Jawab budak punk itu. “Ini bukan alat muzik lah bro. Ini jam bercakap.”
“Jam bercakap?! Fuyohh! Bro, macam mana ia beroperasi? Sekarang pukul berapa, cuba kau demo sikit.”
“Demo? Kau serius? Ok, tengok ni,” kata budak punk itu lalu mengangkat gendang besi yg kelihatan berat sambil menghayun kuat menghentam ke tengah-tengah gong itu yg terus mengeluarkan bunyi yang kuat bagaikan boleh memecahkan gegendang telinga.
Tiba-tiba terdengar jeritan di sebalik tembok rumah sebelah, “Hoi!!! Kau dah tebiat nak mampus ke apa hah?!!! Dah pukul 2 pagi lah biul. Tak tahu nak tidur ke?!! Sewel punya budak!”
“Ah! Dah pukul 2 pagi daaah,” jelas budak punk itu.
Kawan dia cuma garuk kepala masih blur dan terkedu lagi nak cakap apa-apa
.