Klik2 ler

Tuesday, 17 May 2011

Cina Yang Bodoh

salam semua..



hari ini ada satu kisah yang aku nak kongsikan pada korang semua....

pada petang td..petang 17/05/2011..ada la satu rumah buat kenduri kat
kawasan rumah yg aku duduki ni...aku dijemput la datang kenduri tu..
aku pergi la rumah tu dengan kakak dan anak2 saudara aku...sampai disana 
orang dah start bacaan Yasin...kaum2 pempuan kat dlm..yg lelaki kat luar..
masa yang sama juga..jiran sebelah rumah tu pulang..jiran tu cina..time tu
ada sebuah kereta sanak saudara tuan rumah tu terparking kereta dia dpn 
rumah cina tu..tiba2 cina tu balik..dari jauh lagi cina tu tekan hon kuat2 tanpa 
henti...dah la time tu org tengah baca surah Yasin..bapak kurang ajor punya
la cina bodoh tu...lepas tuan rumah yg kenduri tu alihkan kereta..cina tu turun 
bukak pintu pagar umh dia dgn kurang ajar skali..bukak pintu dengan kuat2...
mmg betul2 kurang ajar la cina tu...xhormati jiran langsung..lepas ni law terjadi 
ape2 la kt rumah dia..jgn ditolong..biar dia sedar bertapa pentingnya hidup 
berjiran..pernah tuan rumah kenduri ni ckp...dulu pernah berlaku jga..masa org 
baca surah Yasin ramai2..dia saja pasang radio kuat2...patut ke digelar 1 
malaysia law camtu...teruk2..tu baru bini dia..laki dia lagi teruk perangai..law la
cina tu jiran aku dah lama dah kena ngan aku..law agama lain sekalipun..hormat 
la sikit agama org lain..aku tengok cina tu pun menyampah td..rasa nak lempang
je..tp tu lah..bila fikir balik..law boleh kite jgn start dulu gaduh...biar org tu mula 
dulu..org menjual kite membeli...aku rasa la cina tu mampus camtu jgk nanti..
entah2 rumah dia kena rompak nanti barulah...baru nak cari jiran2 kot..ada 
jugak la manusia camni kt dunia..teruk2 perangai...itu saja yg aku nak kongsi 
ngan korang pasal apa yg berlaku pada tarikh 17/05/2011...

sekian terima kasih..

No comments:

Post a Comment